Edukacja plastyczna młodzieży jest równie ważna jak dzieci, jest częścią wychowania estetycznego i należy do najbardziej twórczych działań programu wychowania. Odgrywa ogromną rolę w ukierunkowywaniu aktywności młodej osoby, wyzwalaniu jego uczuć i samorealizacji.

Działalność plastyczna i artystyczna stwarza szerokie pole dla wyrażania własnej ekspresji. Rozwija inicjatywę ,samodzielność i wytrwałość, pobudza również do słownego wyrażania swoich odczuć.

Własna twórczość daje  odprężenie, rozładowanie napięć mięśniowych i emocjonalnych. Daje  przy tym radość i zadowolenie, wzmacnia poczucie własnej wartości. Poprzez twórczość plastyczną uczniowie zaspokaja typową dla tego wieku potrzebę działania. Młodzi są kreatywni z natury, dlatego tę wspaniałą zdolność należy w nich pielęgnować i rozwijać.

W naszej szkole ze względu również na charakter kształcenia, umożliwiamy uczniom realizację swoich wizji na różnych płaszczyznach twórczości w ramach lekcji przedmiotowych jak i zajęć poza lekcyjnych.

*****************************************************************************************************************************

Rok szkolny 2021/2022

Pierwszy semestr upłynął bardzo pracowicie.
Uczniowie I klasy uczący się nowego zawodu – TECHNIK STYLISTA poznają na rysunku żurnalowym tajniki przedstawiania swoich projektów.
Oto ich propozycje kolekcji mody oraz projekty fryzur o kompozycji opartej na kontrastach.

Kreatywność uczennic z klas technikum przemysłu mody na lekcji
projektowania i stylizacji ubioru.

Rok szkolny 2020/2021

Po powrocie do szkoły klasy branżowe: 24, 16, 22, 2G4, na lekcji stylizacji projektowały na główkach styropianowych fantazyjne fryzury z materiałów różnych. W tle tematu była pandemia i jej wpływ na nasze życie, okazja do wyrażenia sprzeciwu, buntu wobec przymusowego zamknięcia w domach. Przy okazji tego zadania młodzież dobrana w zespoły 2 lub 3 osobowe, świetnie się bawiła. Efektem tych działań, bardzo interesujących, świadczących o dużej wyobraźni, są propozycje pokazane na zaaranżowanej wystawie na parapetach okiennych 1 i 2 piętra.”

Wiosna tuż, tuż – a oto propozycje butów i torebek zaprojektowane prze naszych uczniów na lekcjach Projektowania Odzieży.

„Pomimo pracy w systemie zdalnym nie zwalniamy tempa.

Między innymi takie ćwiczenia projektowe robiliśmy w ostatnich dniach – projekt odzieży w oparciu
o projekt wzoru na tkaninę i ornament centralny z masy.”

Inspiracją w tworzeniu mody mogą być różne dziedziny sztuki. Stylizacje inspirowane sztuką street art (w technice szablonu i freehand) wykonali uczniowie klas drugich technikum przemysłu mody, oraz fryzjerskich.

„Uczniowie kl. 4 poznają podczas zajęć Projektowania i Stylizacji Ubioru techniki tradycyjne i unikatowe. W projektach przestrzennych na manekinie zastosowano elementy filcowane suchą igłą”.

Rok szkolny 2019/2020

• „BIEL I CZERWIEŃ”
Kolor biały i czerwony to kolory polskiej flagi oraz polskiego godła – jako patrioci się nimi utożsamiamy.
Barwy te pojawiają się w strojach Polaków przy okazji uczestnictwa w różnorodnych imprezach krajowy jak i międzynarodowych.
Inspiracją do stworzenia wystawy „Biel i czerwień”, były suknie narodowe, w których występowały Polki podczas wyborów
na MISS POLSKI, MISS UNIVERSE, MISZ SUPRANATIONAL, MISS INTER CONTINENTAL.

Stylizacja przestrzenna na manekinie w wykonaniu uczniów z klas pierwszych technikum przemysłu mody

na lekcji projektowanie i stylizacja ubioru.

• Twórczość plastyczna w wykonaniu uczniów z klasy drugiej technikum przemysłu mody na lekcji projektowanie i stylizacja ubioru.

HALLOWEEN

zabawa w przebieranie

i malowanie…
Nasz utalentowany uczeń z technikum fryzjerskiego

prezentuje

nietuzinkowy makijaż…

Zmienia się świat, przemijają mody, ludzi fascynują coraz to nowe wynalazki, a guzik wciąż jest guzikiem.

Całe pokolenia dzieciaków grywały w guziki, przesądni obywatele łapali się za nie na widok kominiarza, a okrzyk: „guzik dostaniesz!” od wieków można było usłyszeć na ulicach. Guziki fascynują, bo choć to przedmioty najzwyklejsze ze zwykłych, kryją w sobie tajemnice osób, które je nosiły. Ludzie tworzyli guziki, guziki tworzyły historię.

Trudno powiedzieć, kiedy guzikowa historia zaczęła się na dobre.

Guzik to nie tylko przedmiot praktyczny czy cenna pamiątka, może także służyć do zabawy.

Od wielu lat datę 12 grudnia świętujemy jako Dzień Guzika.

Projekty na manekinach wykonały uczennice z klasy IIIBT technikum w ramach lekcji projektowania.

Temat przewodni to ” Projekt przestrzenny w oparciu o motyw koła”.

Rok szkolny 2018/2019

Prezentowane wystawy „Zawsze liczyło się dobre rzemiosło oraz „Odzież modułowa”, [powstały w ramach realizowanego w szkole projektu edukacyjnego: „Historia ubiorów źródłem inspiracji młodych twórców”.

 

Pierwsza wystawa „Odzież Modułowa” to elementy białych bluzek, które można ze sobą dowolnie zestawiać .

Jest to okazja do zabawy modą, nauką stylizacji do ćwiczenia wyobraźni i modelowania przestrzennego…a w efekcie klasyczna biała bluzka
nie musi być przecież nudna.

Druga z wystaw ma na celu podkreślenie wagi zdobywanej wiedzy zawodowej m. in. w zakresie konstrukcji i modelowania form odzieży.

Dobra znajomość wykonywanego zawodu jest gwarancją fachowości i sukcesu na rynku pracy oraz własnej satysfakcji.

Ekspozycja rysunków przedstawia wycinek historii odzieżownictwa.

Tak pracują przyszli technicy przemysłu mody na zajęciach z pracowni wytwarzania wyrobów odzieżowych.

Wykonują konstrukcję oraz szablony spódnicy damskiej podstawowej na wymiary własne. Jest to ostatni asortyment w klasie Ibt, który jest uwieńczeniem nabytej wiedzy i umiejętności.
Teraz pozostało skrojenie i uszycie…i można będzie zaprezentować gotową spódnicę na sylwetce.
Takie zajęcia tylko w ZSO!!!!!

Uczniowie klas odzieżowych na lekcjach projektowania poznają systematyką barw, oraz techniki barwienia i malowania tkanin. Uzyskane kompozycje barwne zostaną zastosowane w projektach. Obserwowaliśmy Ich z aparatem podczas pracy.

Uczniowie naszej szkoły poznają na lekcjach projektowania i stylizacji tajniki rysunku odręcznego, oraz historię ubioru i rzemiosła fryzjerskiego.
Efekty połączenia nabytej wiedzy i umiejętności widzimy w notatkach z lekcji.
Dziś do swojego zeszytu pozwoliła nam zajrzeć Nicole Jóźwiak z kl.II3.
Historyczne formy fryzur mogą być inspiracją dla współczesnych stylistów.
 
Po feriach zaprosimy Was do odwiedzenia wystawy w gablocie przy sali 125, w której pokażemy więcej rysunków uczniów klas fryzjerskich.

Twórczość plastyczna w naszej szkole nie zna granic…

Nowy zawód fryzjer męski – BARBER

Jakich to kreatywnych i zdolnych przyszłych fryzjerów
– chłopaków ma nasza szkoła….
Prezentujemy projekty awangardowych fryzur w wykonaniu uczniów z klasy IBT na lekcji stylizacji.
BRAVO!!!

Street art to dziedzina sztuki tworzona w przestrzeni publicznej, w formie ingerencji w otoczenie.

Służy najczęściej anonimowej prezentacji poglądów twórcy, refleksji, dotyka też spraw społecznie ważnych, jest wyrazem buntu i sprzeciwu.

Street art może też być inspiracją dla projektantów mody.

Zapraszamy na ekspozycję prac naszych uczniów stworzonych z wykorzystaniem techniki szablonu.

PANI JESIEŃ zawitała do naszej szkoły  – stylizacje Pani Ani…

Biedermeier…

projekty sukien historycznych z epoki w wykonaniu uczennic z klasy IIBT.

Kim jest dziś projektant mody i jakie umiejętności powinien posiadać? Jak wygląda edukacja i praca w branży modowej od kuchni? Na te i wiele innych pytań odpowiada Joanna Wawrzyńczak, wykładowca na specjalności fashion design w School of Form, absolwentka Central Saint Martins w Londynie, projektantka mody, tkanin i kostiumów.

zapraszamy do zapoznania się ze stroną…

https://design.swps.pl/strefa-designu/fashion/2790-od-podszewki-o-projektowaniu-mody.html

Rok szkolny 2017/2018

 

 

Świat jest pełen inspiracji.
W poszukiwaniu natchnienia przed lekcją stylizacji uczennice klasy I3 poszły do szkolnego ogrodu.
Efekt – piękny i ulotny, dlatego uwieczniliśmy na zdjęciu.

© 2017 Hermitage. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Skip to content